måndag 2 december 2013

Mandelmassa utan socker!

Mandelmassa är ju apigt gott.
Men skulle jag äta fabriksgjord mandelmassa idag skulle förmodligen min tunga krulla ihop sig av sötman.
Det tillsammans med alla andra äckliga bieffekter sockret har på kroppen gör att jag aldrig skulle ta i sådana produkter ens med tång nu för tiden.
Så, det var bara att kavla upp ärmarna och göra det själv.
2 dl mandlar,  en klick honung och en skvätt vatten (gjorde på måfå). Kör i matberedaren tills den har en bra rull-konsistens.
Honung!?! Det är väl inte LCHF?!?!&#&^3&#*^#3&# Tänker du kanske nu.
Lugn säger jag nu. Jag ska förklara hur vi tänker med sötning.
Men, det kräver nog sitt eget inlägg, så jag tar det vid ett senare tillfälle.
Jag valde att doppa mandelmassebollarna i 90-procentig choklad.
Fett gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar